понеделник, 4 февруари 2013 г.

Спадът в продажбите на електронни четци




През 2011 г., почитателите на електронните книги закупиха 23,2 милиона електронни четци. Днес това количество изглежда, че е било пикът на пазара на е-четци. В края на 2012 г., продажбите спаднаха с 36% спрямо 2011 г. и са били купени 14,9 милиона. Последните данни от  iSuppli показват, че пазарът на е-четци, който отбеляза забележителен ръст през последните няколко години, днес се намира в “притеснително рязък спад”. В дейтвителност, според компанията провела проучването, “бързият растеж на пазара на е-четците последван от незабавен колапс е невиждан досега, даже и когато се отчете относително краткия живот на тези продукти. Компанията предвижда, че за 2013 г. спадът ще бъде с още 27% и продажбите ще достигнат 10,9 милиона. Очаква се до 2016 г. продажбите на електронни четци да достигнат едва 7,1 милиона, губейки почти две трети спрямо пика от 2011 г.

Независимо че това са само прогнози, посоката е ясна: електронните четци скоропостижно ще загинат. Все пак това е напълно очаквано като се има предвид съществуването на таблети, които могат да вършат повече неща от е-четците, предвидени единствено за четене на електронни книги. Въпреки това трябва да се уточни, че в каря на миналата година Амазон отчете денят с най-големи продажби на “Киндъл” в историята си, но дори и там са включени както е-четците, така и многофункционалните таблети. Както iSuppli отбелязва, в момента от Амазон се опитват да пренасочат своите потребители от четеца “Киндъл” към медийния таблет “Kindle Fire”.

От iSuppli изтъкват също така, че Амазон е по-малко уязвима от другите производители на е-четци, защото могат да покрият загубите си чрез продажбите на електронин книги и други продукти, продавани чрез техния онлайн-магазин. В действителност, от известно време именно това е стратегията на компанията: намаляване на цените на устройствата, за да се увеличат продажбите, а разликата да се покрива от виртуалните продажби на други продукти.

През септември миналата година изпълнителният директор на Амазон Джеф Безос  заяви, че неговата компания не иска да продава най-добрите таблети в своя ценови клас, а се стреми да продава най-добрите таблети по принцип. В момента има ценова война между Амазон, Гугъл и Епъл, чиято първа жертва изглежда са електронните четци. iSuppli сравнява е-четците, които са предвидени единствено за четее на електронни книги с другите еднофункционални устройства като дигиталните фотоапарати, GPS устройства и MP3 плеъри, които се сблъскват със сходни проблеми. Единствената разлика е, че устройствата от тези примери са съществували много по-дълго, преди да бъдат заменяни от устройства, които могат да вършат повече от едно неща.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Източник: http://thenextweb.com/mobile/2012/12/10/after-rapid-growth-ebook-readers-set-for-collapse-with-shipments-plummeting-36-in-2012/?et_mid=594220&rid=234745503

Share

петък, 1 февруари 2013 г.

Десетте най-чести грешки на самоиздаващите се писатели



От Гай Кавасаки

За двадесет и пет години съм написал дванадесет книги. По време на това пътешествие създадох списък с десетте най-често срещани грешки, които допускат писателите, които издават сами книгите си, включително и аз. Ето ги, за да имате поне възможността да направите нови грешки, ако не успеете да ги избегнете всичките.

1. Да пишете с погрешен мотив. Най-често срещаната погрешна причина за написването на една книга е желанието да се забогатее. Статистиката показва, че ви очаква разочарование. В действителност, би трябвало да пишете по някаква по-ценна причина, например, ако имате какво да кажете, ако имате кауза, която искате да разпространите или поне искате да опитате интелектуалното предизвикателство да напишете книга.

2. Да не наемете професионален редактор. Когато завърших окончателния вариант на “APE мислех, че в него няма грешки. Редакторът откри 1400. Точно така: хиляда и четиристотин. Писането и редактирането са две различни умения точно така, както най-добрият търговец може да не е най-добрият търговски директор или най-добрият играч – най-добрият треньор.

3. Да създадете сами корицата си. Корицата е един от най-важните маркетингови елементи на книгата ви, така че наемането на професионален графичен дизайнер си струва парите. В “Амазон” например, на една страница се показват от петнадесет до двадесет корици с размер на пощенска марка, а вие трябва да накарате хората да изберат точно на вашата.

4. Да не изградите предварително своята маркетингова платформа. Самоиздаването не е последователен процес, в който първо пишете книгата си, след което започвате да мислите за маркетинга. Трябва да започнете да изграждате маркетинговата си платформа още със започването на писането, защото процесът отнема около година. Когато сте готов с книгата си и я издадете, вече трябва да имате хиляди последователи в социалните медии.

5. Използването на текстообработваща програма, различна от “Майкрософт Уърд”. Всепризнато е, че Уърдът е най-добрият и е добре да го използвате пълноценно. Има и по-евтини и елегантни текстообработващи програми, но нито една от тях няма възможностите за форматиране на Уърда, нито възможността за универсалнао отваряне на файловете от редактори, дизайнери, търговци, с които ще работите по-нататък.

6. Неадекватно тестване на вашата електронна книга. Не си мислете, че когато електронната ви книга изглежда добре на една операционна система или платформа, тя ще изглежда също така добре и на другите. Дори не можете да си представите че вашата книга, която изглежда добре на таблет “Kindle”, може да не изглежда по същия начин на “Kindle app”. Единственият начин действително да го разберете, е да тествате книгата си на всяка една платформа.

7. Да продавате книгата си единствено в електронен вариант. Електронните книги печелят най-вече в художествената литература, но ако пишете в друг жанр, все още трябва да я издадете и на хартия. Хартиената версия на “Enchantment” – бизнес книга – превъзхожда в продажбите електронния й вариант с три към едно.

8. Да зависите единствено от социалните медии и мълвата. Google+, Twitter, Facebook, Pinterest и LinkedIn са мощни и евтини маркетингови инструменти, но добрият стар Пи-Ар все още е необходим. Никога не съм се съмнявал, че изразходването на десет – петнадесет хиляди долара за рекламна кампания, е добра инвестиция.

9. Да не се вслушвате в хората. Хората са прекрасно нещо – винаги има такива, които знаят повече от вас и имат желание да ви помогнат само заради удоволствието да окажат помощ на друго човешко същество. Търся хората за мнение на три пъти: преди да започна да пиша, когато завърша първия си ръкопис и когато завърша окончателната редакция. Хората са ми посочвали хиляди грешки и са ми подавали стотици подобрения за “APE”.

10. Да имате само един план. Съществуват поне три плана за издаването на книгата ви. План “А” е намирането на традиционен издател. План “Б” е да издадете книгата си сами. План “В” е да използвате план “Б” с оглед да намерите традиционен издател и да се върнете към план “А”. Няма правилно и погрешно, съществува единствено това, което ви върши работа и това, което не ви върши работа, така че бъдете гъвкави.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Източник: http://amandaonwriting.tumblr.com/post/42019844975

Share