петък, 20 септември 2013 г.

Писането на книга е лесно; след него идва маркетингът

            Прекарали сте няколко години в писне на своята книга. През това време сте игнорирали близките си, стояли сте с изключен телефон и се жертвали почивките си. В резултат на всичко това, сте спечелили пет паунда и за капак сте започнали да развивате тендовагинит.
            Добрата новина е, че вашият литературен агент е продал книгата ви на видно издателство.
            Лошите новини? Тежката работа тепърва ви предстои.

            Според Стив Пиерсанти от издателство „Брет-Кьолер“, в наши дни голямата част от маркетинга на книгата се върши от автора, а не от издателя. Повечето млади автори го знаят на теория, но рекламирането на една книга може да бъде изтощително, ако не съсипващо, а в тези конкурентни времена, да напиете книга и да не я рекламирате гарантира издателския провал.
            „Издателите все още изпълняват важни задачи по изготвянето на една книга, за да успее и да я пуснат по дистрибуторските канали – пише Пиерсанти – но оттам нататък, докъде ще стигне книгата в напредването си по тези канали, зависи от предимно автора.“ Публикуването на някой постинг в блог от време на време няма да свърши работа. Двама автори, издадени от издателство „Норд шор“ – Едит Максуел и Джоан Харт, са извършили много добра работа при рекламирането на книгите си. И двете са на едно мнение, че мълвата продава книгите им. Целият книжен маркетинг се свежда до това: как да предизвикаме шум и след това да го поддържаме.
            Едно нещо е сигурно: ключът е общността на автора или неговата мрежа. Колкото е по-голяма общността, толкова по-добре.

            „Днес повечето книги се продават единствено на авторите и издателите“, пише още Пиерсанти. Средностатистическия читател има малко време и голям избор от четива. Най-често той се ориентира за това, кое си струва да се прочете, чрез различните общности, в които се е включил. Казано на маркетингов език, тези групи представляват целевите групи на авторите.
            Авторите с достатъчно енергия и ентусиазъм, за да подемат собствена кампания, с която да достигнат своите ключови общности, виждат резултати например в изкачването си в класациите на „Амазон“, предизвиквайки повече коментари. Тяхното усилие подкрепя усилията, ако изобщо има такова, на издателствата. Без тази работа, твърди Едит Максуел, не би имало каквито и да било продажби.

            Авторът и журналист от Глочестър, Великобритания Джоан Харт е деен участник в множество организации, които се занимават с разнородни дейности от опазване на околната среда до изкуства и писане. „Глочестър е жив град – казва тя – посещавам много събития и познавам много хора. Всичко е свързано, мълвата върви от човек на човек, така че колкото повече хора познавате, толкова по-добра е вашата реклама.“
            Опитът на автора допринася за увеличаването на неговата реклама. Харт е правила подробни проучвания на различни екологични проблеми, които впоследствие са намерили място в нейната книга. Това също е довело до възможности, които, макар и косвено са допринесли за нейната успешна реклама.

            Автори и артисти от всякаква величина могат да се учат от тези като Харт, които са постигнали успех на маркетинговото поприще. Според нея, най-доброто нещо, което може да направи един автор, е да бъде част от дадена общност.
            Максуел, от Амърсбъри, която пише също и под псевдонима Тейс Бейкър, също изтъква този тип връзки. „Смятам, че рекламирането, както на моята личност, така и на книгата ми, са свързани. За мен това означава да бъда част от общности във „Фейсбук“ и „Туитър“, а не само да пробутвам книгата си. Става въпрос за взаимодействие с другите хора.“ Според нея, веднъж издадени, писателите, които са по-скоро интровертни по характер, трябва да променят поне частично тази си склонност.
~~~~~~~~~~~~~~~ 
Източник: http://www.wickedlocal.com/amesbury/news/x1655329930/Writing-a-book-is-the-easy-part-then-comes-the-marketing#ixzz2dfjihbN9

Няма коментари:

Публикуване на коментар