събота, 7 септември 2013 г.

Как авторите, които издават сами, могат да подобрят нашата индустрия?




От Моли Грийн: 

 

            Попитах група от известни специалисти, да размислят над това как инди-авторите (инди: от “independent” англ. – независими) могат да подобрят самоиздаващата се индустрия. Въпросът, който им поставих беше: “Какво могат да направят авторите, които издават сами, за да подобрят процеса или репутацията на индустрията, така че да е от полза за всички? По-специално, какви умения или действия трябва да придобием освен умението за писане, което ще подобри този бизнес за всички?” Получих някои много интересни отговори. Прочетете ги:

 

 


            Кимбърли Гарабс от Your Writer Platform:

            С промяната и адаптирането на самоиздаващата се индустрия към новите технологии, възможности и интереси, авторите от ХХІ в. трябва да вървят по същия път. Добрите стари времена вече не съществуват, ако изобщо някога са съществували. Ето защо авторите имат уникалната възможност да превърнат себе си от самотни артисти – мъченици в самоуверени, творчески предприемачи, чрез няколко прости стъпки. 

            1. Поемете отговорност.  Успехът или провалът на писателската ви кариера вече е единствено във вашите ръце. Никоя агенция или издателство не е инвестирало повече във вашата работа колкото самите вие, така че вземете поемете контрола. Инвестирайте в себе си и своя бизнес, и отделете време да научите какво е необходимо, за да се издигнете. Ограниченията отпаднаха и кариерата ви на автор вече не е лотария. Хванете възможностите. 

            2. Настройка на мисленето. На някои автори, кривата на изучаването на новите умения ще им се стори сложна. Уеб-сайтове, социални мрежи, маркетингови стратегии и изграждане на авторски платформи (привличане на почитатели), всичко това изисква известни умения и време за да се направи, и то – с цената на и без това ограниченото време за писане.

            Но най-важното нещо, което трябва да се запомни е, че тези “инструменти” ви позволяват да контактувате със своите читатели. Ако се използват добре, те могат да увеличат вашия обхват и да отворят нови възможности да общувате с читателите си. Не гледайте на тях като на досадна работа! Читателите ви ще го усетят. Тези инструменти могат да улеснят общуването, но не това прави общуването интересно, увлекателно и вдъхновяващо. Това зависи само от вас. Така че променете нагласата си, прегърнете тези възможности, а след това създайте и задръжте връзката си с вашите почитатели. 

            3. Фокусирайте се върху достъпа до вас и взаимовръзката с читателите, а не върху продажбите. Става въпрос за вашата писателска кариера, а не за някаква система за бързо забогатяване. Подгответе се да я развивате дълго. Наблегнете върху изграждането на значими връзки с вашите читатели, а не върху непосредствени продажби. Вярно е, че всички трябва да ядем, но всеки бизнес изисква първо солидна основа и стабилна рамка, преди да започне да се разраства. Количеството от ваши последователи, абонати и фенове далеч не е толкова важно, отколкото качеството, така че работете за това, да изградите връзка с читателите си, със съмишлениците си, с други хора от вашата област. След това постепенно
продажбите ще си дойдат сами. 

            Джоел Фрийлендър от The Book Designer:

            Най-доброто нещо, което могат да направят за себе си хората, който започва да издава книгите си самостоятелно, е да изучат издателския бизнес. Разбирането как се планират, подготвят и разпространяват книгите, е ключово за продуцирането на своите собствени книги. Познанието за участниците в бизнеса, правилата на книгоиздаването и очакванията, които другите имат спрямо издателите (хора като книжари, дистрибутори, критици и т.н.), ще помогне много на един автор да напредне в това отношение и да стане ефективен издател. 
 

            Тоби Нийл, автор: 

            Подобряване на индустрията е малко силно казано: повечето от нас просто се опитват да преминат през бързеите на промените и да си осигурят хляба. Въпреки това, за да оцелее книжната индустрия и тези от нас, които я подхранват, основните принципи според мен са следните: 

            1. Първокласно качество. Всичко, което вършим, трябва да е равно или по-добро на това, което правят в традиционното книгоиздаване. 

            2. Допълнителна стойност. Търсете начини да направите нещата по-добре и да изненадате читателя повече, отколкото очаква. 

            3. Подкрепа. Ние, независимите автори, можем да просперираме като се събираме в групи и се подкрепяме един-другиго. 

            4. Иновативност. Трябва да бъдем на предни позиции по отношение на новостите, непрекъснато да се стараем да уловим въображението на читателите по нови начини.

 
            Шанън ОНейл от Duolit: 

            Най-важното нещо, което един автор може да направи, е да изгради маркенигов план. Всеки добър бизнес има план за това, как да организира продажбите си. На кои хора продавате? Къде можете да ги откриете? Какво е уникалното в продукта ви? Какви са плюсовете му в сравнение с другите продукти? Защо си заслужава да се купи?

            Авторите трябва да се запознаят с основните принципи на маркетинга и да започнат да изготвят стратегия. В началото тя няма да е отлична, но с времето ще можете да я подобрите и като резултат – да стигнете до продажби.

            Няма никакъв смисъл в това да вложите толкова много усилия и време за написването на книгата си, след това – да я публикувате и да нямате план за това, как да достигнете читателите. Все едно строите кораб, шиете платна, плетте въжета, а нямате карта за дестинацията на пътуването си. 

            Не е чак толкова трудно да се направи! Не се психирайте, като си мислите, че това е невъзможна задача. Всеки може да го направи, а като автор, вие сте най-добрият рекламен агент на своята си книга, защото никой не е толкова запален по нея, колкото вас. Превърнете страстта си в реклама и ще успеете.

            Като независими автори, ние трябва да прехвърлим играта в полето на маркетинга, ако искаме хората да видят стойността на това, което вършим. Това ще подобри репутацията ни и ще доведе до по-голям личен успех. 

            И моето скромно мнение: 

            Вярвам, че ако подходим към писането и продажбата на книгите като професионалисти и още от самото начало погледнем на самостоятелния начин на издаване като на бизнес, ние ще вървим към по-добър успех през целия път и ще спомогнем за издигането на репутацията на цялата индустрия. 

            Какво е вашето мнение? Какво мислите, че можем да направим или какво вие правите, за да се подобри нашата индустрия – самостоятелното, независимо издаване?
~~~~~~~~~~~~~~~
Източник: http://www.molly-greene.com/how-self-published-authors-can-improve-our-industry/?goback=.gde_1848415_member_270369096#!

Share

Няма коментари:

Публикуване на коментар