понеделник, 4 февруари 2013 г.

Спадът в продажбите на електронни четци




През 2011 г., почитателите на електронните книги закупиха 23,2 милиона електронни четци. Днес това количество изглежда, че е било пикът на пазара на е-четци. В края на 2012 г., продажбите спаднаха с 36% спрямо 2011 г. и са били купени 14,9 милиона. Последните данни от  iSuppli показват, че пазарът на е-четци, който отбеляза забележителен ръст през последните няколко години, днес се намира в “притеснително рязък спад”. В дейтвителност, според компанията провела проучването, “бързият растеж на пазара на е-четците последван от незабавен колапс е невиждан досега, даже и когато се отчете относително краткия живот на тези продукти. Компанията предвижда, че за 2013 г. спадът ще бъде с още 27% и продажбите ще достигнат 10,9 милиона. Очаква се до 2016 г. продажбите на електронни четци да достигнат едва 7,1 милиона, губейки почти две трети спрямо пика от 2011 г.

Независимо че това са само прогнози, посоката е ясна: електронните четци скоропостижно ще загинат. Все пак това е напълно очаквано като се има предвид съществуването на таблети, които могат да вършат повече неща от е-четците, предвидени единствено за четене на електронни книги. Въпреки това трябва да се уточни, че в каря на миналата година Амазон отчете денят с най-големи продажби на “Киндъл” в историята си, но дори и там са включени както е-четците, така и многофункционалните таблети. Както iSuppli отбелязва, в момента от Амазон се опитват да пренасочат своите потребители от четеца “Киндъл” към медийния таблет “Kindle Fire”.

От iSuppli изтъкват също така, че Амазон е по-малко уязвима от другите производители на е-четци, защото могат да покрият загубите си чрез продажбите на електронин книги и други продукти, продавани чрез техния онлайн-магазин. В действителност, от известно време именно това е стратегията на компанията: намаляване на цените на устройствата, за да се увеличат продажбите, а разликата да се покрива от виртуалните продажби на други продукти.

През септември миналата година изпълнителният директор на Амазон Джеф Безос  заяви, че неговата компания не иска да продава най-добрите таблети в своя ценови клас, а се стреми да продава най-добрите таблети по принцип. В момента има ценова война между Амазон, Гугъл и Епъл, чиято първа жертва изглежда са електронните четци. iSuppli сравнява е-четците, които са предвидени единствено за четее на електронни книги с другите еднофункционални устройства като дигиталните фотоапарати, GPS устройства и MP3 плеъри, които се сблъскват със сходни проблеми. Единствената разлика е, че устройствата от тези примери са съществували много по-дълго, преди да бъдат заменяни от устройства, които могат да вършат повече от едно неща.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Източник: http://thenextweb.com/mobile/2012/12/10/after-rapid-growth-ebook-readers-set-for-collapse-with-shipments-plummeting-36-in-2012/?et_mid=594220&rid=234745503

4 коментара:

  1. Аз пък съм се наканила да си купя :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз, Кайти, но действително се чудя дали да не е малък таблет при възможност ;)

      Изтриване
  2. Малкия таблет, понеже може да се ползва и за друго, със сигурност ще преминава и в останалите чифтове ръце у нас.
    А книгата понеже е Само и единствено за четене ще си е единствено за мен.
    Тоест ще използвам недостатъка като предимство :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добра стратегия, Кайти :) Другият вариант е - за всеки по един таблет, само че нещо ми звучи нерентабилно ;)

      Изтриване