сряда, 5 декември 2012 г.

Изграждане на име



Изграждането на една фирмена марка се е превърнало в негативно нарицателно и обикновено се свързва с различни корпоративни похвати, но по същия начин става и изграждането на името на един автор. Това е въпрос на постоянство и има за цел както да накара хората да си спомнят за него, когато купуват книги, така и да знаят какво ще получат, когато купят книга от този автор.

Разбира се, за изграждането на името на един автор съдейства и издателството, но авторът има по-голяма роля за това, защото издателят обикновено се концентрира върху рекламирането на книгата, която продава в настоящия момент. Ролята на автора е да рекламира не само тази книга, но и всички останали свои книги, така че най-важното за него е да популяризира името си. По този начин неговото име е нещото, което читателите ще запомнят в много по-голяма степен отколкото заглавието на дадена книга.

Издателят ще организира някаква реклама на книгата, която издава, но въпросът е, че в един и същи момент съществуват множество книги, които биват рекламирани. Ето защо авторът трябва да извърши повече или по-малко работа сам, а интернет е идеалното място чрез което би могъл да спомогне за популяризирането на името си.

Авторът обаче трябва да внимава да не попадне в често срещан капан: спаменето от типа: “Купете книгата ми!” не върши работа. В най-добрия случай би било досадно. Изграждането на име не е свързано с продажбата на книги, а с превръщането на името в запомняща се марка. Общувайки с различни хора по всевъзможни теми извън продажбата на книги само по себе си е форма на реклама, която води към целта: запомняне на името, което ще предизвиква у хората много повече асоциации освен продажба на една или няколко книги. Като се интересувате от читателите, създавате у тях чувството, че те не са просто “онези, които ми купуват книгите”, а това е връзка, която продължава далеч след като са харесали книгите ви.

Източник: http://www.digitalbookworld.com/2011/author-branding-make-it-memorable/

2 коментара:

  1. Интересно е това, което пишеш, но на мен популяризиранети или рекламата винаги ми се е струвало един сложен и труден процес. И не изисква ли много средства ?
    :))

    ОтговорИзтриване
  2. И да, и не, Кайти, като за всяко нещо :) Статиите, които качвам тук са неща, които ми изглеждат любопитни по разни западни сайтове, посветени на тези въпроси. Според мен е труден дотолкова, доколкото изисква някакво време и постоянство, но си мисля, че по-голямата трудност е човек да разбере принципа по който това може да стане. В крайна сметка, дори малко да се оптимизира един блог или сайт, за да се появява по ключови думи в търсачките на добри позиции, това ще започне да привлича хора, а това, с малко четене, човек може да го направи и сам. За средствата - практически не са необходими средства, доколкото, за добро или лошо, всичко се е засилило към нета с голяма скорост, а мрежата дава големи възможности, за които ти трябва само компютър с интернет - нищо повече.

    ОтговорИзтриване